Multi user dungeon mängude mõju mängudele (Teema3)

Kolmanda nädala teemaks tuli võtta üks uue meedia komponent ja analüüsida, mil moel on see oma valdkonda mõjutanud.

Kuna olin ka varasemas postituses MUD (multi user dungeon) mängudest veidi kirjutanud, siis otsustasin selle oma teemaks valida ja lähemalt vaadata kuidas MUD-mängud arvutimängu maailma on muutnud.

Uue meedia artiklis toodi ilusasti välja mida MUD mängud endast kujutavad (kindlaksmääratud reeglitega ja paljude osalejatega fantaasia-rollimäng). Inspiratsiooni võeti Dungeons & Dragons (D&D) lauamängust. Võiks öelda, et just D&D on koos MUD mängudega enim mõjutanud tulevasi seiklus-ja rollimänge.

Esimene multi user dungeon mäng oligi nimega MUD ja oli sellega esimene seiklusmäng, mis toetas mitut kasutajat. Loomine algas 1978 aastal Roy Trubshaw' poolt ja jätkus koos  Richard Bartle'ga, kes olid tollal õpilased Essexi ülikoolis. Muideks Bartle andis MUD mängu nime ja kontseptsiooni avalikku domeeni.

Selle mängu edule järgnesid mitmed uued MUD mängud. Üks populaarsemaid oli MUME. Välja võib tuua ka eestlaste Stonia

Paistab, et nii mõnelegi meeldis, meeldib ja meeldib ka edapidi arvutimängudes suhtlemine, rollimängud ja oma fantaasiate välja elamine mängumaailmas. Algsete tekstipõhiste MUD mänge võib kindlasti tänada selle eest, kuhu multiplayer mängud on välja jõudnud. Märgata võib tänapäevastes multiplayer mängudes kombeid ja käitumist mille juured on algsetes MUD mängudes.

Kindlasti võib välja tuua tänapäevased MMORPG (massively multiplayer online role-playing game) mängud. Everquest, Runescape, World of Warcraft jne. Näiteks Runescape pidi olema algul tekstipõhine MUD, kuid arenduse algul lisati ka graafika, Everquest oli inspireeritud DikuMUD mängust jne.


"So, the next time you are playing your favorite video game, remember that even the smallest thing could be rooted in decades of gaming history." (Z. Flower, https://mudcoders.com/q-is-for-quaff-24fbaf1fb8b7/)





Comments

Popular posts from this blog

IT-juht (Teema 9)

A Constructive Proposal For Copyright Reform (Teema6)

Kolm õpetlikku näidet ebaõnnestunud, lootustandvatest ja huvitavatest tehnoloogiavaldkonna ideedest. (Teema 1)